Wednesday, 27 July 2011

perkenalkan jantung


dia jannatulmizan banon
dialah jiwa
dialah raga
dialah CINTA

love stick 2 gather




aku perlukan tangan dia untuk dipegang tangan aku
aku perlukan hati dia untuk aku sayang sungguh-sungguh
i love her

Monday, 25 July 2011

Saturday, 23 July 2011

bukan siapa

aku bukan siapa lagi,

aku hanya angin lalu tidak dilihat,

aku hanya tanah yang dipijak-pijak saja,

aku hanya baju yang ditukar setiap hari,

aku orang bisu tiada siapa mendengarku,

aku warna hitam tidak kelihatan diwaktu malam,

aku daun yang rimbun yang apa dilihat hanya pada bunga,

aku hanya udara yang tidak dilihat tetapi sentiasa diperlukan,

aku,

bukan siapa-siapa lagi.

Friday, 22 July 2011

the life

as what i remember dalam tahun 2007 dan 2008
KAMI the series dan KAMI the movie
ini lah filem kegemaran aku
never miss the series or the movie
ingat lagi aku masa tu indie belum naik lagi
dan masa tu kat sekolah aku sorang je yang minat lagu indie
diorang semua cakap aku ni pelik
lagu paling aku suka by band Meet Uncle Hussain
*lalala kerja
*lagu untukmu
and now kita tengok sekarang siapa yang layan indie pulak kan
orang yang cakap aku pelik tu lah yang sekarang gila indie
for me aku just cakap
'biarlah dia'
:)


hidup ni memang PALAT,

tapi esok masih ada.

Wednesday, 20 July 2011

please

aku betul-betul cintakan kau lah!!!!

DIA

maaf

selama ni kau dah banyak berkorban untuk aku

aku manusia lalai, aku alpa

sekarang bagi aku peluang untuk buktikan

aku pula yang akan berkorban

aku janji

aku mintak maaf atas silap aku

aku tahu aku sering melakukan salah kecil

tapi sekecil-kesil salah kalo dikumpulkan banyak akan jadi besar juga

aku lalai

bagi aku peluang menebus dosa aku

aku janji takkan ulangi lagi

aku setia dengan kau

ampunkan aku~

Tuesday, 19 July 2011

Sunday, 17 July 2011

still not that biggie

panji janji

as im promises before, no matter what happen i'll never leave.
aku lelaki yg pegang pada janji-janji aku.
hina lah aku seteruk mana pun.
caci maki takkan goyahkan janji aku.
takkan aku putus takkan aku mati ditengah jalan
selagi tak kecapi misi yang dah di janjikan.
perjuangan harus tetap kekal diteruskan.
janji tetap janji dan aku tetap jua kotakan.
roller coaster senantiase bergerak naik dan turun
tp xpernah tercampak dari landasannya.
dia tetap erat berpegang pada landasannya.
sepertimana manusia harus berpandukan hidup seperti roller coaster,

nisfu syaaban

tutup buku lama buka buku baru :)

Saturday, 16 July 2011

dari acap ke konyol

‎"Fikirkan hal-hal yang paling hebat,Dan engkau akan menjadi terhebat. 
Tetapkan akal pada hal tertinggi, Dan engkau akan mencapai yang tertinggi."


pegang pada satu kata hikmat. 
" memberilah sebanyak banyaknya, bukan menerima sebanyak banyaknya".

nama dia ijan

ijan, comel kan dia  <3

masa menari


tik tok tik tok tik
masa masih terus berlalu
detik-detik yang tidak dapat dilihat zatnya
seakan-akan terus berlari dan mengejar kita
kita manusia lalai
sentiasa leka masa melintasi kita dengan sangat pantas
terlalu-lalu-lalu lah pantas
mata kasar sedikit pun tidak terlihat akan nya
kau harus bangun dan kau harus sedar
'time is selfish'
dia takkan memikirkan tentang kau aku dia atau pun mereka
itu tugas masa
masa akan perlahan dikala kau bencikan dia
dan masa akan pantas dikala kau sukakan dia
keep this in your head
simpan dalam-dalam kebenak kepala otak kau
bukan masa tidak sayang kita
tapi ini tanggungjawab nya
masa sentiasa memikul tanggungjawabnya senantiasa
tp bagaimana dengan tanggungjawab kau?
sentiasalah simpan soalan ini bukan didalam kepala sahaja
tapi simpan soalan ini didalam hati
teruskan bertanya soalan ini didalam hati kau.
apa, mengapa, bila, dimana dan siapa tanggungjawab kau?
masa takkan duduk dikerusi sambil menghirup kopi dan menunggu kau.

Friday, 15 July 2011

im come again

aku dah bangun dari tidur
sekarang masa untuk bingkas bangun dan buat apa yang perlu
tiada lg 'honeymoon'
masa dah tiba
n this is the time
get up zihan.

btw this is my new blog.
n hai friends :)